מאלה סטרנה

אחד מהאזורים היפים וציוריים של פראג – מאלה סטרנה (Mala Strana) – "מדינה קטנה".

את הסיור התחלנו מאי קמפה.

אי קמפה – אחד מהמקומות הציוריים בפראג. אי אשר מופרד מולטאבה ע"י נהר קטן – Čertovka

נמצאים כאן רחובות ציוריים, חלק מהאי מאד מזכיר את הונציה, בזכות שילוב מעניין בין נהר לבתים.

כמו כן נמצאים כאן גלגלים של תחנות מים, אחד מהם בגובה של 8 מטר.

מהגשר ליד גלגל של תחנת מים המשכנו לקיר "ג'ון לנון" – קיר גרפיטי גדול והמפורסם של פראג.

ליד קיר "ג'ון לנון" נמצא איזור של מלטזים – כנסייה ועוד מספר מבנים תחת דגל של מלטה.

משם חלפנו על פני כנסיית ניקולס הקדוש, שלא נכנסו לתוכה בדרך לגני ולשטיין.

גני ולנשטיין – גנים הכי יפים שראינו בפראג. מזרקות, פסלים, טווסים שמסתובבים חופשי. כל זה נמצא בתוך גני ולנשטיין. גנים – הם חלק מארמון ונשטיין ואני יכול להגיד בכנות שלא ישר מצאנו את המקום וכמעט וויתרנו עליו. ה"סוד" בזה שכניסה נמצאת ליד תחנת מרטו "malostranska". מכיוון אחר כניסה קיימת, אבל מדובר בשער מאד קטן שפשוט פספסנו אותו כמה פעמים.

כמו כן נמצאת כאן מערה מלאכותית גדולה.

הכניסה לגנים בחינם.

לאחר ביקור בגנים התחלנו את העלייה למצודת פראג, דרך רחוב Nerudova.
רחוב מאד ציורי עם המון חנויות, מסעדות. אך הרחוב מפורסם בעיקר בגלל בתים עם סמלים.
עד שנת 1770 בפראג לא היו מספרים לבתים, ועל מנת לזהות בית, בעיקר של עשירים ומפורסמים יצרו על הכניסה לבית סמלים וציורים שונים. והבית היה נקרא בהתאם לציור.
ברחוב Nerudova ניתן לפגוש בית של "שלושת הכינורות", "מפתח הזהב" ואחרים רבים.
יותר תמונות של רחוב Nerudova ומאלה סטרנה תוכלו לראות ב"תמונות של פראג"